tisdag 6 januari 2015

Jag är lycklig och väldigt tacksam för all energi du ändå ger mig

Idag, för tre år sen var det vackert väder Precis som idag, kyligt o soligt
Du var glad o positiv, du sa du hade hittat nått, du hade sett en möjlighet
Efter en längre tid med mkt osäkerhet o oro började du tro på dig själv. På oss, du såg en framtid
Allt detta försvann. På natten valde du att ta ditt liv. Att lämna mig, dina fina flickor.
Du orkade inte fajtas mer med demoner o gamla spöken
Var det rätt? Var det fel? Vems fel var det? Kunde jag gjort annorlunda?
Frågorna är många, svaren får vi aldrig o det spelar ingen roll
Du gjorde ditt val, nu är det vi andra som ska göra våra val
Jag valde att fortsätta leva, att försöka göra sånt som känns rätt för mig
Jag valde att bära med dig i mitt hjärta , men utan att du för den skull begränsar mig
Snarare känner jag att du hjälper mig att öppna sinnen, se vägar o små saker
Du hjälper mig att få styrka att nå mina mål
Många gånger har jag tvivlat, grätit, skrikit o förbannat dig
Men det har gått över, genom att jag lärt mig vända tanken
Även om jag vaknar på morron, med känslan av att alla jag älskar har svikit så har jag ett val
Jag väljer själv att tro på den tanken eller att vända tanken till att det alltid finns någon som tänker på mig
Jag är något för någon
Jag har en uppgift här i livet, du har en uppgift
Jag har ändrat mina värderingar under den här tiden
Alla har ett val, alla bestämmer själva över sina liv
Det är inte lätt. Det vet jag men vi har ett val varje nu
Jag har sänkt nivån på mina mål, jag har fleta delmål på vägen där jag njuter av minsta detalj
Jag gör sånt som är viktigt för mig idag
Jag lägger inte så mycket på vad andra ska tycka o tänka
Jag lever

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar