onsdag 27 februari 2013

Mot ljusare tider

Steg upp tidigt i morse vilket jag brukar göra. Lilltjejen... Lr ja hon e ju snart sexton;) men hon ska upp å gå till skolan å väckarklocka funkar inte.
Men åååh! Idag var d ljust ute när jag klev upp 06!!!
Det är ju helt underbart! Det är helt klart på väg att gå mot rätt årstid.
Hade en stund mellan kunderna idag, tog en stol å satte mig ute i solen. Det porlade å forsade å riktigt lät vår. Underbart!
Men.... Samtidigt blir det jobbigt med ljuskänslighet, solen står lågt å bländar.. Ibland när jag går så hamnar solen precis i fel läge å allt svartnar. Ser inte ett smack. Å på nått konstigt sätt så känns d alltid som att massor av synen försvunnit under vintern.
Fast å andra sidan är vi ju på väg in i våren, värmen kommer sakta å tinar upp både ute å inne, både isiga vägar å själar.
Tur jag har en vit käpp å leda min väg när solens strålar ska smälta min själ ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar