måndag 14 januari 2013

Jag har ett val

Hur känns det nu när det gått ett år?
Hur klarar du dig igenom allt?
Hur kan du fortsätta?

Ja det är många frågor jag fått genom åren... Inte bara efter Patriks bortgång. Även efter diagnos, arbetslöshet, vilsna barn.... Ja allt som hänt och händer.
Jag har ett val, antingen fortsätta leva med vetskapen att hemskheter kan hända, eller så bryter jag ihop och det enda som finns i tankar och medvetande är misslyckande.
Jag har fokus på dagen, frammanar glada saker, glada stunder.
Jag har ett val, och jag har valt att leva... Leva här och nu. Inte imorron och inte igår.
Jag kan bara göra mitt bästa, det räcker.

Råkade hitta nordmans gamla låtar, en textrad säger nått med att jag lever, vad som ska hända mig sen vilar i min tro.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar