torsdag 22 november 2012

Tankar mitt i natten...

... Det snurrar på rätt bra däruppe, men det är ju ett teclken på det funkar... Som nån sa;)
Hoppar från föräldrarskap, tiöll sommar till Ullared till Jul. till .... Ja massor!
Det där med föräldrarskap..mitt föräldrarskap. Att alltid vilja sina barns bästa. Vilket säkerligen alla föräldrar vill.. Och inte räcka till..
Att ens barn inte vågar ellervill berätta när något är fel.. Att du som förälder inte märker att något är fel, hur gärna du än vill..för att kunna ge sina barn allt.
Jag är oerhört stolt över mina älskade barn... Men även en viss besvikelse eller vad det nu är... Jag har jagat, letat, gnatat å tjatat för att få dem på rätt håll... Ja tom vänt dem ryggen när de fick välja... Dåligt umgänge eller hemma... Å de valde bort mig... Hade rådfrågat innan o trodde nog vi skulle få stöd att klara oss genom det här tillsammans... Men neee det får man inte... Dem e ju vuxna... Precis fyllda 18.... Ja eller hur... Å helt vilse... Jag är besviken på mig själv att jag inte vågade se vad som hände tidigare.. Att jag inte kämpade mer för min rätt att få hjälp i min mammaroll som funktionshindrad. Jag är ledsen för att jag missade dåligt mående barn då de som hördes mest överröstade den som var lite tyst... Jag kan aldrig skylla mina misslyckanden på någon annan, men jag känner ändå att vissa saker hade sett annorlunda ut om jag fått mer hjälp när jag behövde för att kunna komplettera det jag behövde. Och jag hoppas verkligen att dem som e dövblinda föräldrar idag ser till att få hjälp så de kan få samma möjligheter som andra föräldrar att få delaktighet ttill sina barn. Barnen behöver trygghet hos oss!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar