onsdag 21 november 2012

Gillar inte mörker..

Regniga vintrar är så mörka, har hellre vita snöiga... Det blir fräschare, ljusare å lättare å se.
Taxichaffisen gjorde en tabbe härom kvällen... Inte första gången d händer å antagligen inte sista...
Ag står utanför jobber å väntar... Bilar far fram å åter... Är ju en parkering för flera affärer... En ställer sig en bit framför mig.. Men nä, detvar nog inte min bil...efter en stund hör jag nån som säger nått... Va? Pratar du me mig?? Jaa vi väntar på dig!!
Chaffisen sitter fortfarande kvar i bilen... Passageraren, en annan brukare sträcker ut handen..
Men allåååå??
Ska ringa serviceresors handläggare igen...
Om inte chaffisarna vet att jag är syn- och hörselskadad.. Ja dövblind i order rätta betydelse... Och de inte har vett å kliva ur bilen så får de väl ta enannan väg.
Inte alla som är så korkade, men tyvärr rätt många..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar